Cyklovýlet na španělský ostrov Fuerteventura - reportáž

Když by mi někdo řekl, že jede jezdit na kole po kanárských ostrovech, tak bych si poklepal na čelo:-) Nakonec si mohu klepat na čelo já sám:-D S partou ostrých bikerů B týmu Řevnice včetně mého drahého bráchy jsme se vydali 10. prosince provětrat kola na kanárský ostrov Fuerteventura. Začátek cykloakce začal šokově sobotním probuzením v jednu ráno a odjezdem auty ve dvě ráno na německé letiště v Lipsku. Osm výletníků dorazilo v půl šesté na letiště a před osmou jsme už byli ve vzduchu. Čtyři a půl hodinový let proběhl v pohodě, přistáli jsme v Porto del Rosario a před jednou hodinou jde nasedali do vypůjčeného Renaultu Kangu. V resortu Caleta Dorada, v městečku Caleta de Fuste, vzdálený cca 6km od letiště, už na nás čekala vypůjčená 29" kola a hned jsme se ubytovali v apartmánech po třech. Naše ubytování bylo all inclusive včetně pití, čehož se okamžitě využilo v nedalekém baru na přivítanou:-) Vyrazili jsme na oběd  a do sebe jsme naprali všechno, co člověk viděl:-) Takový výběr masa, ryb, příloh, zeleniny, sladkého a pití jsem nezažil. Všichni jsme se doslova nažrali:-) Počasí bylo nádherné, slunce pálilo na 25C a modrá obloha zářila. Podvečer po malé údržbě kol jsme vyrazili na malou 18km vyjížku po sopečném pohoří ostrova Fuerteventura. Prašná cesta často kamenitá dala první ochutnání cyklovýletům. Po návratu následovala večeře též all inclusive, břicho bylo plné:-) Tma byla okolo 19h. Krátká procházka po areálu s barovou zastávkou:-D skončil náročný den a přišel vytoužený a vydatný spánek.

Neděle
Na to, že bylo 11. prosince si slunce nad ostrovem pořádně svítilo a od rána bylo pořádné vedro. Po vydatné snídani se vyrazilo na kolo s malou zastávkou u baru:-) Jeli se směrem k  moři přes městečko Caseta de Fuste. Tady byla značená cyklocesta s kameným povrchem lemující moře. Cesta přešla na kamenito- šotolinovou a já se kochal :-) pohledem na poběží a Atlantic. Cesta vedla přes malé kopečky nahoru a dolů. Na jednom vrcholku mi přední kolo zajelo do hlubokého kamínku a už jsem letěl líbat zem:-) Rozbitý  loket, bok a krvavé koleno po sjezdu jsem umyl v moři u rybárny, kde byla krátká občerstvující  přestávka. Pokračovali jsme vyprahlou krajinou, která připomíná marťanskou krajinu. Zelené moc není, občas palmy a kaktusy, které krásně kvetly. Občas byla cesta velmi kamenitá a pořádně to drncalo. Slunce pralo o sto šest, tak odpoledne byla pozdní obědová zastávka v malé vesnici. Pak jsme pokračovali přes kopec, kousek po silnici a finálně po kamenité cestě do resortu. V nohách jsme měli 56km a  spálené obličeje od sluníčka:-) Půjčená kola zatim drží, je se spravoval přetržený řetěz. Výborná večeře a procházka po městečku byla tečka za nedělí.

Pondělí
Probuzení lehkým deštěm a zatažená obloha nevypadalo na tropický den. Po snídani se začali mraky trhat a slunce postupně začalo zářit na obloze. Vyjeli jsme na druhou stranu po prašné cestě. Cesta vedla vyprahlou krajinou s  nádherným výhledem na místní hory, respektive na kopce. Dneska jsem se přesvědčil, že i kopec vysoký cca 600 m n.m. dá pořádně zabrat. Před výšlapem jsem se občerstvili v malé kavárně a doplnili vodu. Slunce už pořádně topilo a teploměr ukazoval 30C. Vyrazili jsme po silnici na 3km stoupání s 5% sklonem. Pot mi tekl všude a vrchol se pomalu přibližoval. Silnice se klikatila po úpatí kopce a výhledy do krajiny se  postupně otevíraly. Na vrcholku foukal příjemný vitr, který nás ochladil. Po focení a odpočinku sjíždíme dolů druhou stranou po bikersku kamenitou cestou s velkým sklonem dolů. Některé velké kameny a průrvy v terénu jsme překonávali pěšky. Po sjezdu zastavujeme v malebném městečku Antigua s vánoční výzdobou. Zpáteční cesta byla náročná. Slunce stále intenzivně pálilo a síly ubývaly. Poslední část cesty vedlo podél moře, které nás trochu ochladilo. Dnešní etapa velmi slušných měřila 60km s převýšením 900m. U večeře bylo vidět, ze toho mají všechny dost, tak se šlo brzo spát.

Úterý
Dnešní den byl relaxační a odpočinkový. Všichni jsme dlouho spali a u snídaně byli nezvykle zticha:-) Pak se vyrazilo na výlet. Kontrolní otazka, kolik si tipnete, že se vejde dospělých lidí a  29"horských kol dovnitř Renaultu Kangu. Tipnete? Správná tip zní pět. Opravdu, kola se rozeberou, naskládají se do kufru a tři samotná kolo mají pasažéři na klíně. Přejeli jsme autem na severní cíp ostrova do přístavu v Corralejo, kde nás loď přepravila na malý ostrov Lobos. Malebný ostrov jsme objeli celý, vyjeli jsme se podívat na bývalý vojenský maják a pak jsme to zapíchli na písečné pláži. Slunce příjemně  hřálo a koupání v Atlantickém oceánu bylo osvěžující. Zpáteční přeprava lodí a pak autem byla pohoda. Dnes jsme najeli pouhých 12km a pěkně jsme si připálili obličeje:-D

Středa - královská etapa
Dnešní etapa byla vskutku královská. Po výborné snídani se mění tip na obsazení auta. Nakonec se nás naskládalo do Renaultu Kangu 5 bikerů+řidič a pět rozložených kol:-) Auto do  kopce pěkně funělo. Vyvezli jsme se autem na vrchol Morro Velosa ve výšce necelých 700 m n.m., který jsme vyjeli už v pondělí. Po složení kol jsme se rozjeli na královskou bikerskou etapu - hřebenovku. Vyrazili jsme po červené trase z vrcholu, přes sedlo a dupeme na další vrchol. Jak jsme v takové výšce, teplota klesne na příjemných 23C, slunce stále svítí  a pofukuje vítr. Cesta je většinou hlínokamenná a každý další vrchol je strmější a sjezd příkrejší. Je to záhul na nohy a musel jsem se pekelně soustředit. Začalo přibývat více kamenů a vrcholky se pro strmost nedaly vyjet, zadní kolo prokluzovalo. Tak jsme tlačili a pořádně se zadýchali. Změřili jsme jeden z vrcholů a převýšení bylo 97m - pořádná porce:-) Za odměnu se nám otevřeli nádherná panoramata vrcholů a pohledy na moře. To jsem kochal a fotil:-) a taky se vydýchával.  Nakonec dáme celý hřeben a    finální sjezd byla chuťovka. Cesta  se klikatila, byla široká metr     lemována kameny. Často jsme museli sesednout a překonávat kamenné schody nebo velké balvany. Sjeli jsme do městečka, kde jsme si dali lehké občerstvení a doplnili ztracené kalorie:-) Přijedou za námi i kluci, kteří jezdí silničky. Na zpáteční cestě jedeme sopečnou krajinou s fotící zastávkou u velbloudů. Na závěr  královské etapy vyšlápneme náš kopec u městečka, kde bydlíme. Dnešní etapa nebyla tak dlouhá, měřila 38km. Za to převýšení přes 700m s tím, že ty metry jsme dali na prvních 15km byla pořádná porce.

Čtvrtek
Etapa vypadala po ránu pohodově:-) Po snídani jsme vyrazili podél pobřeží po pěkné cyklostezce směrem k letišti. Foulkal silný vítr, který hnal vlny na skaliska. Byla to nádherná scenérie:-) Projeli jsme okolo letiště, kde nám nad hlavami lítala letadla. Přijeli jsme k písečné pláží s jemným pískem. S bráchou jsme vlítli do Atlanticu a užili si pěkných vln:-) Koupačka na vánoce je pořádný úlet:-D Podél pobřeží jsme  dojeli do přístavu Poerto del Rosario, největšího města ostrova. Obdivovali jsme obři zábavní parníky, které tam majestátně kotvily. Zapadli jsme do rybí restaurace a dali jsme si výborný oběd z darů moře:-) Naše cesta pokračovala přes město a pak táhlým  3km stoupáním přes městečko Triquivijate. Pokračovali jsme prašnou cestou do městečka Antigua, kde byl domluvený sraz s klukama na silnicích. Dali  jsme si občerstvení v příjemném baru, kde neustále nahlas hulákal místní stařík. Pak si šli kluci koupit lokální trička a vyrazili jsme na zpáteční cestu. Foukal silný protivítr a mě postupně odešli nohy. Ztuhly mi stehna a nešlo mi šlapat v tempu. Cesta byla náročná a za pomoci bráchy jsem to dojel. Nakonec dnešní etapa byla nejdelší, ujeli jsme 60km a nastoupali jsme 857m. Večerní promítání filmu Vesničko má  středisková s popíjením červeného vína bylo hezkou tečkou dnešního dne:-)

Pátek
Jestli jsem psal včera o větru, tak v pátek foukal uragán:-) Trochu se ochladilo a obloha byla pod mrakem. Vyrazili jsme na kola s tím, že se dneska zastavíme na pár zajímavých mistech. Mraky se okolo nás honily a v dálce pršelo. Přijeli jsme k prašné cestě u městečka Antique, která vede podél kozích farem. Ostrov Fuerteventura je právě znám výrobou sýrů z kozího mléka.  Natrefili jsme na otevřenou farmu a okamžitě jsme ochutnávali výborné sýry různých chutí:-) V dálce nás strašil tmavý mrak, ze kterého pršelo. Nakoupili jsme sýry domů a pokračovali jsem okolo dalších farem. Další zastávka byla ve fabrice, ve které zpracovávají Aloe Vera a vyráběli převážně kosmetické věci. Trasa k fabrice vedla přes lány Aloe Vera, kde se nás okamžitě ujali. Provedli nás výrobou včetně ukázky zpracování.  Bylo zajímavé vidět, jak dokážou vytěžit z Aloe maximum a z čeho se rostlina vlastně skládá. Ve firemní prodejně jsme nakoupili a už jsme se chystali vyrazit. Tmavý mrak s deštěm nás zahnal zpátky. Jakmile mrak přešel, pokračovali jsme prašnou cestou směrem k moři do rybí restaurace. Obědová zastávka s pochutnáním na obřích krevetách a výhledem na moře byla paráda. Člověk by se tady lehce zapomněl:-) Velké vlny dávali  tušit větru. Z větru se stal uragán. Aby člověk sjel pracně vyšlápnutý kopec, musel šlapat i z kopce, protože uragán Tě úplně zastavil. Lemovali jsme podél poběží kopečky nahoru a dolů s uragánem proti sobě. Museli jsme vydat hodně sil, ale po vydatném obědě se nám to povedlo:-) Okolo 18h jsme se vrátili a už nás čekal pán z půjčovny kol. Po vrácení kol jsme vyrazili na společnou večeři a finální pivko na baru:-) Dneska  jsme ujeli 50km s převýšením 750m. Večer bikeři společně zhodnotili týden s přiťuknutím na zdraví:-D

Sobota
Dnešní ráno u společné snídaně bylo poslední. Všichni si vychutnávali každé sousto, moc dobře tady vařili:-) Sbalili jsme si věci a přepravili jsme se autem na letiště. Po chvilku čekání jsme se odbavili a šli jsme do odletové  zóny. Nástup do letadla byl rychlý a přeletem přes ostrov Fuerteventura jsme se rozloučili s pohodovou cyklodovolenou:-) Přistání v Lipsku bylo klidné a okolo 23h jsme už byli doma.

Jak cyklovýlet hodnotím
Musím uznat, že 29" je parádní kolo do terénu a na přejezd kamenů. Přední vidlice pobrala hodně nerovností, přesto bych volil na místní terén raději celopéro. Cyklotýden jsem si moc užil:-D Byl to pro mě parádní zážitek, jak po stránce sportovní, poznání jiných krajů, tak i po kulinářské stránce:-) Koupačka v Atlantiku na vánoce hovoří za vše:-D Najeli jsme téměř 300km a musím uznat, že  bikeři jsou nabušený a kopce lehce zvládali. Nákladově dovolená vyšla přijatelně, zpáteční letenka 2500Kč, ubytování all inclusive jídla a pití stálo 7300Kč.

Na všechny fotky se dostaneš přes Záložku ve Fotogalerii kliknutím na odkaz.