Grilování prasátka u "KOBLÍŽKA" - reportáž

Nevím jestli to byl sen, každopádně bych každému přál, aby měl tak krásné sny a následně je zrealizoval.

Pátek 31.7.2009, to byl ten správný datum, který každý z nás dlouho dopředu vyhlížel.

Všechna auta směřovala do malebného města nedaleko "Žižkova" Tábora, do Plané nad Lužnicí. Sjížděli jsme se ze všech koutů naší krásné země, abychom se nakonec zdárně sešli na zahradě jednoho z hlavních organizátorů.....Luboše, od této chvíle pro všechny...KOBLÍŽKA.

V úvodu chci jméném všech zúčastněných poděkovat Lubošovi a jeho úžasné Lídě (choť) za vřelé přijetí.

Program se pomalu rozjíždí, ačkoliv další auta přijíždí a přijíždí....:)

Ve vzduchu je cítit úchvatná vůně masa a to především pod vedením vrchního "Grillmajstra" Vítka. Časem se Vítek ujal ještě jedné funkce a to vrchního "degustátora". Postupně se zaplňují veškeré volné židle a zábava se rozjíždí naplno. Atmosféru dokresluje dým vycházející z Myšákovo vodní dýmky. Jaká by to byla akce, kdyby se "nečepovalo" výborné pivo a jaká by to byla akce, kdyby se na ní nenašel vhodný Sládek, který by již dopředu nevybral nejvhodnější zlatavý mok.....SVIJANY...bravo Luboši.

Sestava je téméř kompletní a hlavní organizátor Láďa "Hurikán" Marval využívá situace a začíná chystat nějaké podivné překvapení....pardon...představení. Takovou videoprojekci v Plané ještě neviděli. Skupina nadšenců hltá legendární pohádku "S Čerty nejsou žerty". Všichni jsou plní dojmů a pomalu přemýšlí o sobotním programu. Láďa ještě jednou připomene základní instrukce, než se pomalu odebereme na lože, lépe řečeno na podlahu. Přichází nezbytná higiena, mimochodem spotřeba pitné vody v Plané vzrostla asi o 40%, ještě teď jihočeské vody a kanalizace kroutí hlavou, jak se to mohlo stát...Jednotlivci pomalu vybalují nádobíčko (karimatky, spacáky) a vybírají to nejlepší místečko. Venku náhle zůstanou jen ti největší držáci......Rýdlovka, Roman (od Kamči), Ondra (od Jani) a nestor všech držáků...Vítek.

Do kdy to táhli se už asi nedozvíme, každopádně u některých jedinců jsme následky viděli na vlastní oči, že...:)

Přes Rýdlovku běhali psi, skákali děti...televize hrála úplně naplno a nic..... a co Vítek.....raději až v dalším odstavci:)

Sobota 1.8.2009

Ráno začíná a pro některé již tradičně...:) Velké zděšení, Vítek má šrám na hlavě...naštěstí jen povchový...památka na páteční večer.

Navštívíme místní potraviny NORMA a již se chystá snídaně...čerstvé rohlíčky, kafíčko, čajíček a samé dobroty od Koblížků. Láďa rozdá základní úkoly a vydá se na start našeho dobrodružství, do Dráchova. Zde převezmeme lodě a rafty. O veškeré technické záležitosti se postará Pavel "Švéd" Smrž....Pavle, děkujeme.....to jsme ještě nevěděli, že Pavel nafoukl všechny lodě lépe než Koudelka :) Pomalu příjíždí ostatní. Rozdělíme se do posádek.... k dispozici je: 2x Baraka, 1x Pálava a 2x raft......... a jdeme na to. A začíná nám to moc hezky....Siminni už se koupe, ani

nenastoupil do lodi....moc hezký křest. Vyrážíme....hned po prvních metrech nás napadají zajímavá slova: Vegetol, Lukana, Slunečnicovej....ano .."VOLEJ"....vůbec to nejede....celá cesta byla opepřena nebřeberným množstvím vodních válek, abychom unaveni dorazili ke břehu, který se nachází v Plané, pod Koblížkovým domem.....25km.....máme za sebou, uff...co nás bude čekat večer....Luboš, pod dokonalým dohledem Vítka, opečovával celý den "pašíka", který už jistě chytil barvu. Pomalu dojíždí ostatní posádky a blížíme se zpět na Koblížkovu zahradu.....a co se stane během chvíle....opět se rozrůstáme....dorazil Zahrádka se Stelou, Peťa od Jiříka s Kubou a další a další...Opět se asi bude formovat skupina: "OUT OF MICRONIX". Večer pokračuje....vynikajíci masíčko z pašíka, vynikající zelenina od Monči (už né pod dohledem Vítka, takže trošku připálená)....a výborná zábava. A opět se slova ujímá Láďa a připravuje ještě větší představení než v pátek. 25 nadšených diváku čeká, napjetí by se dalo krájet...... a láďa zmáčkne "PLAY".... začíná promítání legendárního filmu "Jáchyme, hoď ho do stroje"........jsem totiž do jednoho..."zřejmě slušnej oddil"....Zábava pokračuje do pozdních nočních hodin.... a proto k tomu to dni stačí, když řeknu...."Nemusí pršet, jen když kape" :)

Neděle 2.8.2009

Nedělní ráno, opakující se nádhera. Opět čerstvé rohlíčky, výborné kafíčko, vynikající čaj.....jen ta Becherovka se ztratila...a co se jí po ránu Vítek nahledal. Je čas na vodu. Láďa již předem avizoval, že naším cílem bude již legendární místo na Lužnici, Harrachovka u Tábora. Lužnice mění svůj sklon a voda začíná i trošku téci. Stále více se dostáváme od hlavních silnic, více a více do údolí. Všude kolem nás provází nádherná krajina plná lesů a krásných zákoutí. V korytě se objevují kameny, i ty jsme pokřtili. Pomalu se blížíme ke konci 10km úseku. Už je před námi jen zasloužená odměna ve formě příjemného občerstvení na Harrachovce. Přistáváme, loď za lodí, raft za raftem. Lodě i rafty odvezeny....na řaru přichází polévka, Katův šleh, zmzlinka, těstovinky a pivečko. Příjemně unaveni zjišťujeme, že Láďa měl přesně vypočítané i počasí. Během chvilky se zatáhlo a přišla obrovská průtrž mračen. Operativně přivezeme auta a ještě naposledy přijíždíme ke Koblížkovi.

a je tu ta chvíle loučení...příjemného loučení.... a stačí jen doufat, že se někdy u Koblížka...opět potkáme.

Chci svým jménem poděkovat za všechny účastníky....

Komu: především Koblížkovi (Lubošovi) a Lídě. Za to, že to s námi vydrželi, vše úžasně připravili.

Dále Láďovi za úžasnou organizaci, rozsah celé akce...

a Vám všem za skvělou společnost.