Jeseníky - reportáž

Další akce Majstů byla do krásné přírody v Jeseníku na šumpersku, kterou připravil Rýdlovka. Vyrážíme rychlíkem ve čtvrtek odpoledne a účastníci jsou Kačka, Siminni, Myšák, Rýdlovka, Lada, Monča, Zahrádka, Stela, Gabča, Marťas, Pája a dokonce Vítek. Družba ve vlaku byla velmi rychlá a zejména Myšák se rychle červenal. Rychlík jel téměř na čas a v Zábřehu na Moravě jsme přestupovali do vlaku na Šumperk. Město nás přivítalo živou hudbou a slunečným počasím. Ubytování v penzionu Rotunda byla super a véču jsme dali v řecké restauraci Salonica. Na jídlo jsme sice chvilku čekali, ale stalo to za to – řecké speciality, pivčo Holba, sladká tečka - prostě to bylo vynikající. Současně také probíhal hokej, tak jsme měli prohru z první ruky.

Pátek brzo ráno uděláme krátkou procházku centrem města a vlakem se přepravíme do Koutů nad Desnou, kde se k nám připojí Jirka S. s rodinou. Bus nás vyveze na prohlídku do elektrárny Dlouhé Stráně, kde se dozvíme podrobnost a prolezeme trochu strojovnu. Dále busem dojedeme ke spodní a horní nádrži, kde to pořádně foukalo. Elektrárna je opravdu vodní veledílo. Do Velkých Losin dorazíme podvečer a ještě si zahrajeme minigolf. Na večeři jdeme do restaurace u výrobny papíru a Marťan náš vstup uvedl slovy „ Tak jsme tady“. Na spánek se uložíme u Loupanců přímo ve Velkých Losinách.

Sobota je hlavní sportovní den. Linkový bus nás odveze do Červeného Sedla ve výšce 1000 m n.m. a začíná pochod na vrchol Jeseníku, horu Praděd. Je pod mrakem, ale docela příjemně a v lese je ještě sníh. Stela taky pěkně šlape a páni fotografové poctivě dokumentují cestu. Malá občerstvovací pauza je na Švýcárně a potom úspěšně zdoláme Praděd (1492 m n.m.). Pro opar a mraky nebyla vyhlídka nic moc, ale když už jsme tady, tak jsme to museli vidět. Nazpátek jdeme krásnou lesní cestou po modré značce, která lemuje říčku a příroda zde tvoří nádherná zákoutí a vodopády. Celodenní šlapání zakončíme jídlem bez Monči, která už razila jinam.

V neděli po zaplacení ubytování jsme navštívili ruční výrobnu papíru ve Velkých Losinách. Po zajímavé expozici a po nákupu "pravého papíru“ se vláčkem vracíme do Šumperku, kde přestupujeme na vlak do Zábřehu. Pro výluku zase přestupujeme na bus, ale nakonec stíháme dřívější rychlík do Prahy. Rychlík byl sice plný, ale cesta nakonec ušla a po 16h jsme v Praze.

Majstři zdraví krásné jesenické vrcholky

Fotky z akce jsou na fotogalerii Majtrů.