La Joue du Loup - reportáž

Zima je jedno z mých oblíbených ročních období. Teploty pod nulou mi rozhodně nevadí a sníh mám rád (tedy pokud není zrovna na silnici, po které jedu…). Také vysedávat u televize není zrovna mojí doménou (televizi ani gauč stejně nevlastním a v nejbližší době ani kupovat nechci). Možná proto je mojí oblíbenou aktivitou lyžování. Velmi matně si pamatuji (spíš vím z vyprávění rodičů) jak jsme v zimě s Mišákem proháněli lyže „už“ v předškolním věku v Tatrách a v Krkonoších.

Ovšem poslední dobou se českým horám začínám vyhýbat. Nekonečné fronty na vleky, free snowborďáci sedící a vykuřující na tom nejblbějším možném místě svahu a zničené sjezdovky už v poledne mě už opravdu neoslovují. A nejsem sám.

Po lyžovačce v Bulharsku a Itálii jsme se po roce vrátili zpět do Francie. Na stránkách Snowtrexu jsme si vybrali nabídku areálu Devoluy, konkrétně do obce La Joue du Loup, cca osmdesát kilometrů od Grenoble. Letos nás na lyže vyrazilo celkem už 25 osob tj. 6 aut…

A jak to celé probíhalo?

Sobota ráno, čas 3:00 a naše auto vyráží z Prahy. V půl šesté se potkáváme u McD v Rozvadově. Před devátou míjíme Stuttgart. Naše posádka si zajíždí na vynikající snídani s čerstvým pečivem k Ditě. V půl jedné přejíždíme Německo-Švýcarské hranice. Přes Švýcarsko jsme jen projeli bez zastávky a hranice s Francií dosáhli ve tři hodiny po poledni. Celou cestu nám svítí slunce, teploměr ukazuje příjemných 12 st.C. a tráva se krásně zelená... Téměř všichni jsme se potkali v Grenoblu v hypermarketu. Ani společný odjezd nám nevyšel a než jsme vyjeli na dálnici tak se naše kolona roztrhala. Do La Joue du Loup jsme dorazili každý jinou cestou v rozmezí 10-ti minut. Tady už čekal Ondra s klíči.

V neděli ráno jsme se probudili do slunečného dne. Po snídani jsme vyrazili na svah a půlkilometrová procházka s lyžemi na rameni všechny spolehlivě probudila. Při první jízdě nás zaujala kombinovaná sedačko-kabinková lanovka, kde byly místo několika sedaček navěšeny kabiny. Že by krize? Jako meeting point jsme si určili restauraci s velkou terasou a s lehátky. Většinou jsme však jezdili po skupinkách. Večer pak bylo dost veselo a polští sousedi z nás asi moc radost neměli…

Pondělní program byl jednoduchý. Dle libosti lyže, nebo opalovačka na sluníčku v lehátku… Pak jsme šli vyzkoušet pár kroků vzdálený bazén. Večer pak slavili zase sousedi…

V úterý nasedáme ve třičtvrtě na osm do dvou aut a vyrážíme do Marseille za autoturistikou. Až do dvou do odpoledne bylo zataženo. To už jsme měli prošlé „historické centrum“ okolo starého přístavu. Pak vylezlo slunce. Alespoň na vyhlídce z dominanty města – basiliky Panny Marie Strážné máme modrou oblohu. Zpět jsme se vrátili v půl deváté.

Ve středu jsme se probudili do zataženého dne. Trochu také přituhlo. Jakmile jsme vyjeli lanovkou na kopec, pozorovali jsme mraky už jen v údolí. Na kopci jsme měli opět slunečně. Večer pak byla u nás na apartmánu posezení nad vínem a Activitami.

Ve čtvrtek se nikomu do mrazivého dne nechtělo moc vstávat a na svah jsme dorazili až okolo jedenácté. Kolena už mě přestala poslouchat a lyžování už pro mě bylo na zlost. Tak jsme to s Pavlem a Ondrou, kteří trpěli ztrátou motivace, vzdali okolo druhé a jeli raději na výlet do 40km vzdáleného města Gap. Je to hezké 40-ti tisícové město s hezkými uličkami a náměstími, s hromadou obchodů a kaváren. Fajn výlet... Večer jsme opět dali okolí o nás trochu vědět…

Poslední lyžovací den se také počasím povedl. Protože teploty klesly už k -10°C, sjezdovky zasněžovali celý den dost intenzivně. Večer jsme pak zabalili a vše uklidili. Také jsme téměř všichni vyrazili vyzkoušet místní bar.

V sobotu ráno jsme už jen předali apartmány a vyrazili přes hypermarket zpět do Prahy. Než jsme odjeli, začalo sněžit…

Fotky viz fotogalerie, a navíc Marcela a Petr

Účasníci

Zahrádka se Stelou, Marcela, Gábina, Markéta, Martina, Lada, Tomáš R., Michal, Honza, Pavel, Klárka, Jana I., Ondra, Jirka Sedlák, Lucka, dvojčata Jiřík s Honzíkem, Radek, Alena, Petr, Jana F., Aleš, Jirrik a Alenou

TR

Diskusní téma: La Joue du Loup - reportáž

reportáž

fajn reportáž Tome :) Ještě dodávám, že večerní narozeninová neděle byla hodně výživná, modří vědí :-))