Noční výstup za úplňky na Sněžku aneb měsíční svit bez záře :-D reportáž

Hurá akce jsou fajn :-) a se spojením splnění mého snu, co víc si může člověk přát. Hurá akce se doladila s iniciátorkou Martinou v pátek večer při oslavách Petrových narozenin na Proseku, kde se doslova lilo pivo na návštěvníky viď Georgi :-D Ten den byl Modrý úplněk a měsíc zářil na obloze jako perla. Modrý úplněk je astronomická zvláštnost, kdy se v jednom kalendářním měsíci objeví dva úplňky. V sobotu 1. srpna navečer vyrážím se svou věrnou spolucestující fenkou Kalinkou do Prahy, kde nabírám po šesté hodině postupně Martinu, Filipa, Markétu a vyrážíme směr Pec pod Sněžkou, ostatní tam dorazí. Cestou nakoupíme v Nové Pace a na dobrou večeři se stavíme U Červinků v obci Čistá u Horek, kde holky dostanou lízátka jako pozornost podniku :-D Po 22h přijíždíme do Pece, kterou projedeme kolečkem a konstatujeme, že Pec v létě vypadá docela jinak než v zimě :-) Zkoušíme zajít do restaurace, bohužel už mají zavřeno.

Trochu nás vyleká pár kapek, která předpověď počasí nehlásila:-O Nakonec skončíme na diskotéce Klondike, která je kompletně přebudovaná a za poslechu rytmů španělských hitů čekáme na ostatní. Tanečky nebyly, na parket se nikomu nechtělo :-D Později se připojí Jana s Martinem a společně vyráží šest odvážných se psem na výšlap chvilku po 12h.

Jdeme po modré značce Obřím údolím za svitu čelovek, protože měsíc byl zakrytý hustými mraky a jen občas na nás mrknul :-) Šlo se dobře a většinou hlíněno-šterková cesta byla příjemná. Postupně jsme si přivykli na tmu a na otevřené planině už šlo dobře šlapat bez svícení z čelovek. Dokonce nám bylo takové teplo, že většina účastníků šla v tričku. Míjíme starou vodárnu v Obřím dole a koryto vodopádu Rudného potoka, ve kterém moc vody neteče.

Šli jsme docela rychle, za 2,5h jsme dorazili na rozcestí Obřího sedla u Slaskiho domu. Tady foukal silný studený vítr a citelně se ochladilo až tak, že jsme se navlíkali do všech věcí, co kdo měl včetně rukavic. Okamžitě pokračujeme po červené značce na Sněžku podél řetězů s nasazenými kulichy a kapucemi za slabého svitu měsíce, který z poza mraků někdy vykukuje.

Kalinka statečně šlapala a kromě krátkého nepříjemného úseku, kdy jsem jí nesl, tak sama vyběhla na Sněžku :-) Po třech hodinách šlapaní jsme ráno ve 3.15 vystoupily na vrchol - hora Sněžka ve výšce 1603 m n. m. byla dobita :-D Stále vál chladný vítr, tak jsme se schovali u vchodu polského domu ve tvaru UFO, kam jsme si dali lavičky. Za drkotání zubů oslavíme výstup šampaňským a sníme přinesené dobroty :-D

Nakonec jsme pro zimu vzdali východ slunce, vyrážíme na zpáteční cestu a nečekáme na svítání. Návratovou cestu jsme šli po žluté značce na Růžohorky a pak po zelené do Pece. Pro mě a Kalinku to nebyla dobrá trasa :-( Tvrdá kamenitá cesta s velkým množství schodů dala zabrat mým kolenům a půl cesty jsem nesl v tašce statečnou Kalinku. Dokonce jsme viděli i trochu svítání s částečným skrytím oblaky mraků.

Ve finále měsíční kotouč prorazil mračna a svítil nám na zpáteční cestu :-) Sice se šlapalo pěknou scenérií, ale už jsme byli unavený, nevyspalý a mě bolela kolena. V půl sedmé jsme přišli na parkoviště k autu a jeli jsme zpátky do Prahy.

Já měl toho dost a myslím, že ostatní také. Posádka usnula v autě a já hodně přemáhal únavu pro řízení auta. Pomáhali mi časté přestávky a pitný režim. Dali jsme si i sladkou zastávku v cukrárně na náměstí v Poděbradech :-D a už po 10h jsem vykládal účastníky v Praze. Máme za sebou neuvěřitelný a náročný zážitek :-D

Na všechny fotky se dostaneš přes Záložku ve Fotogalerii.